Public Relations commissie

Jaarlijks wordt er heel wat georganiseerd binnen de vereniging door commissies, jaarclubs enzovoorts! Maar wat doet de PR-cie, ofwel de Public Relations commissie nou precies? Wij als leden van de Public Relations commissie kijken uit naar dealtjes voor de leden van k.s.v. Gremio Unio met leuke bedrijven, organiseren liefdadigheidsacties om de naamsbekendheid te vergroten en zorgen dat er verenigingsartikelen aanwezig zijn.
Een public relations afdeling vind je ook vaak bij bedrijven. Public relations houdt zich met vier dingen bezig:
* Het inkopen en verkopen van artikelen;
* Het zorgen voor naamsbekendheid;
* Het zorgen voor liefdadigheidsacties;
* Het zorgen voor dealtjes voor de leden;

De public relations commissie bestaat uit tien GU’ers en bevat een voorzitter, penningmeester, leden en een ccp-er. Dit laatste is iemand die vanuit het hoofdbestuur de commissie helpt en controleert. Iedere maand wordt er vergaderd.
De PR is opgedeeld in twee werkgroepen: intern en extern, dit om de taken duidelijker te maken en feedback binnen de commissie te creëren. De interne werkgroep houdt zich bezig met de inkoop/verkoop van artikelen en het waarborgen van de inhoud van de pr-kast.
De externe werkgroep houdt zich bezig met alles buiten GU, dus sponsordealtjes en liefdadigheidsacties ect.
De verenigingsartikelen zijn zeer belangrijk voor de vereniging. Hierbij draait het niet zo zeer om winst maken. We willen het liefst de kosten dekken. De verenigingsartikelen zorgen voor een grotere naamsbekendheid, het is dan ook beter dat meer leden iets aanschaffen. De artikelen variëren van truien en zangbundels tot chokers (sjaaltjes) en stropdassen. De kunst is deze voor een zo laag mogelijke prijs aan te schaffen, natuurlijk tegen een zo hoog mogelijke kwaliteit. En natuurlijk is er ook ruimte voor creativiteit binnen de PR-cie, de truien moeten ontworpen worden. Waar zet je het logo en de verenigingsleus? Welke kleur worden de truien? Dit is een voorbeeld hoe de interne en externe werkgroep samenwerken om het beste resultaat te krijgen.
Zoals je leest is de PR-cie een gevarieerde commissie. Wanneer je hiervan deel uitmaakt maak je alvast kennis met het bedrijfsleven. Dit is iets wat zeker goed op je cv staat. Dus waar wacht je op?! Spreek één van onze leden aan en kom eens langs bij een vergadering. Wie weet heb jij straks een superleuke liefdadigheidsactie neergezet! En ook wanneer je iets wilt bestellen of kopen kun je ons altijd aanspreken.

Groeten,
Alle leden van de PR-cie!